Ramowy rozkład dnia dziecka 5-6 letniego w Publicznym Przedszkolu Nr 12 w Pile
6.00 – 7.00 | Schodzenie się dzieci w wyznaczonej sali. Zabawy dowolne i gry stolikowe. |
7.00-7.45 | Zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, dydaktyczne, muzyczne i ruchowe. Inspirowanie do spontanicznej, swobodnej działalności zabawowej. Praca indywidualna, wyrównawcza i kompensacyjna z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Czynności opiekuńcze. |
7.45-8.00 | Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, czynności higieniczno-sanitarne, czynności porządkowo- gospodarcze, pomoc psychologiczno- pedagogiczna. |
8.00-8.30 | Śniadanie, czynności porządkowo- gospodarcze. |
8.30-9.00 | Czynności higieniczno- sanitarne, czynności organizacyjne, zajęcia rewalidacyjne. |
9.00-10.00 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach, zajęcia dydaktyczne z całą grupą- realizacja podstawy programowej, ćwiczenia mowy, pamięci, spostrzegawczości, sprawności grafomotorycznej, ćwiczenia umiejętności matematycznych, rozwijanie aktywności plastycznej, muzycznej, ruchowej. Język angielski. |
10.00-10.30 | Zabawy swobodne i pomoc psychologiczno- pedagogiczna, zajęcia rewalidacyjne, praca indywidualna- wspomaganie rozwoju dziecka. |
10.30-11.45 | Pobyt na świeżym powietrzu, gry i zabawy ruchowe, terenowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, itp. |
11.45-12.00 | Czynności higieniczno- sanitarne, czynności porządkowo- gospodarcze. |
12.00-12.30 | Obiad, czynności porządkowo-gospodarcze i higieniczno- sanitarne |
12.30-13.00 | Relaksacja |
13.00-14.00 | Zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, dydaktyczne, muzyczne i ruchowe. Inspirowanie do spontanicznej, swobodnej działalności zabawowej, pomoc psychologiczno- pedagogiczna, zajęcia rewalidacyjne z dziećmi niepełnosprawnymi, zajęcia dodatkowe, religia. Praca indywidualna i praca z książką. |
14.00-14.15 | Czynności higieniczno- sanitarne, czynności porządkowo- gospodarcze |
14.15-14.30 | Podwieczorek, czynności higieniczno- sanitarne |
14.30-16.00 | Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności i uzdolnień dzieci w sali lub na świeżym powietrzu, zabawy swobodne, rozmowy z dziećmi, indywidualny kontakt z rodzicami. |
16.00-16.30 | Przejście do wyznaczonej grupy i rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dziecka 3-4 letniego w Publicznym Przedszkolu Nr 12 w Pile
6.00 – 7.00 | Schodzenie się dzieci w wyznaczonej sali. Zabawy dowolne, gry stolikowe, inne czynności wynikające z rozkładu dnia grupy, w której przebywa dziecko. |
7.00-7.45 | Aktywność własna dzieci – zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, dydaktyczne, badawcze, muzyczne, ruchowe, działalność plastyczna i inna. Inspirowanie do spontanicznej, swobodnej działalności zabawowej. Praca indywidualna, wyrównawcza i kompensacyjna z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna. |
7.45-8.00 | Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, czynności higieniczno-sanitarne, czynności porządkowo- gospodarcze. |
8.00-8.30 | Śniadanie, czynności porządkowo- gospodarcze. |
8.30-9.00 | Czynności higieniczno- sanitarne, czynności organizacyjne, zajęcia rewalidacyjne. |
9.00-10.00 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach, zajęcia dydaktyczne z całą grupą- realizacja podstawy programowej, ćwiczenia mowy, pamięci, spostrzegawczości, sprawności grafomotorycznej, ćwiczenia umiejętności matematycznych, rozwijanie aktywności plastycznej, muzycznej, ruchowej. |
9.30-10.30 | Zabawy swobodne dzieci, aktywność własna, zabawy spontaniczne, wg zainteresowań dzieci. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna, zajęcia rewalidacyjne, praca indywidualna- wspomaganie rozwoju dziecka. Język angielski. |
10.30-11.45 | Pobyt na świeżym powietrzu, gry i zabawy ruchowe, terenowe, zajęcia sportowe, zabawy badawcze, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, działania inspirowane przez dzieci i nauczyciela itp. |
11.45-12.00 | Czynności higieniczno- sanitarne, czynności porządkowo- gospodarcze. |
12.00-12.30 | Obiad. |
12.30-12.45 | Czynności porządkowo-gospodarcze i higieniczno- sanitarne |
12.45-14.00 | Leżakowanie, słuchanie muzyki, słuchowisk, bajek czytanych przez nauczyciela i inne formy relaksacji. |
14.00-14.15 | Czynności higieniczno- sanitarne i porządkowo- gospodarcze po leżakowaniu. |
14.15-14.30 | Podwieczorek, czynności higieniczno- sanitarne |
14.30-16.00 | Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności i uzdolnień dzieci w sali lub na świeżym powietrzu, zabawy swobodne, rozmowy z dziećmi. |
16.00-16.30 | Przejście do wyznaczonej grupy i rozchodzenie się dzieci. |